Як продати безпечно квартиру

При продажу можна довірити все фахівцям агентства нерухомості або продати самостійно. І в першому, і в другому випадку є свої плюси і мінуси. Розглянемо їх з точки зору безпеки продажу.

Довірте продаж професіоналам

Цей варіант буде найбезпечнішим з точки зору і продажу, і покупки житлового приміщення. Досить вибрати надійне агентство нерухомості. Його фахівці допоможуть зібрати необхідний для продажу пакет документів, знайдуть на вашу нерухомість покупця. Головне – буде забезпечена ваша безпека. Ризик зв’язатися з шахраями буде мінімальним.

Продаж квартири без посередників

Істотний плюс при самостійній продажу – економія коштів за рахунок відмови від послуг агентства нерухомості. Кожен етап буде контролюватися продавцем. Але тут потрібно знати основи законодавства. Це процес трудомісткий, займе багато часу. А головне – небезпечний.

Треба бути обізнаним в ряді тонкощів при оформленні необхідних для продажу документів, при пошуку покупців, при отриманні грошей за квартиру. Тому перед тим, як зважитися на цей крок, добре подумайте, чи зможете ви осилити все це самостійно.

Адже для цього потрібні і знання, і час. Якщо все-таки ви зупинилися на варіанті самостійного продажу квартири, то вам необхідно буде:

  1. Зібрати всю документацію по вашій нерухомості, необхідну для здійснення угоди.
  2. Підготувати житло.
  3. Знайти покупця.
  4. Скласти попередній договір з купівлі-продажу.
  5. Здійснити розрахунок за житло.
  6. Підписати договір про купівлю-продаж.
  7. Передати житло і отримати гроші за квартиру.

Що треба знати при зборі документів для продажу

Ви повинні підготувати себе до того, що цей процес буде довгим і трудомістким. Але, маючи весь пакет документів на руках, можна швидко і без проблем оформити операцію продажу нерухомості. Інакше, знайденому вами покупцеві доведеться чекати, поки будуть зібрані всі документи. Чи не кожен покупець погодиться на це. Тому треба подбати про повний комплект заздалегідь, причому юридично кожен документ повинен бути оформлений правильно. Від цього буде залежати чистота юридичної угоди, швидкість її оформлення, це може навіть вплинути на ціну житлового приміщення.

На цьому етапі бажано звернутися за допомогою до юриста або до професіоналів. Фахівці зберуть повний пакет усіх документів, необхідних для оформлення угоди купівлі-продажу нерухомості, нічого не буде забуто, і не треба буде припиняти процес угоди для збору забутих документів. А головне, вся документація буде складена правильно. Інакше може виникнути ситуація, коли можуть відмовити реєструвати угоду, наприклад, через неправильно оформленого документа. Це, в свою чергу, призведе до збільшення часу продажу житла.

Важливо при зборі документації:

  • сходити в реєструючі органи і дізнатися точно всі вимоги, що пред’являються до документів;
  • при отриманні документів добре перевірити, чи немає помилки і чи все в них заповнене;
  • в технічній документації на житло дані, зазначені в ній, повинні бути реальними;
  • документи не повинні містити виправлення і заповнюватися розбірливим почерком;

Список всієї документації

Необхідно зібрати пакет наступних документів:

  1. Документи, що підтверджують право власності на продавану нерухомість. Це може бути свідоцтво про реєстрацію прав власності, може бути інший документ, в якому підтверджується право на нерухомість.
  2. Паспорт або будь-які інші документи, що засвідчують особу на всіх, хто є власником продаваного житла і є, таким чином, учасником угоди. Якщо в квартирі проживають неповнолітні діти, то необхідно їх свідоцтво про народження.
  3. Необхідно сходити в бюро технічної інвентаризації з метою виклику технічного працівника і подальшого оновлення технічних документів. Тільки після цього вам зможуть дати виписку з кадастрового паспорта.
  4. Якщо продавець перебуває в зареєстрованому шлюбі, то необхідна наявність свідоцтва про шлюб. Для випадку, якщо нерухомість є спільною власністю, то чоловік або дружина повинні дати свою згоду на продаж житла.
  5. Для випадку, коли власником продаваного житла є неповнолітня дитина, або недієздатна особа, або особа з обмеженими здібностями, ви повинні заздалегідь подбати і отримати дозвіл у органів опіки та піклування.
  6. Якщо в квартирі прописані недієздатні особи, особи з обмеженими здібностями або неповнолітні діти, то в органах опіки та піклування необхідно отримати постанову.
  7. Надайте дозвіл всіх власників. Для цього треба, щоб всі власники підійшли до нотаріальної контори і нотаріально оформили цей дозвіл.
  8. Необхідно надати дані про всіх осіб, що мають прописку в квартирі, що продається. Всі ці дані відображені у виписці з будинкової книги. Тут слід знати, дія її обмежена, в зв’язку з цим брати її необхідно, коли знайдеться покупець на нерухомість, будуть зібрані всі інші документи, перед оформленням реєстрації прав власника.
  9. При продажу квартири необхідно надати довідку про те, що всі комунальні платежі оплачені. Так само, як і виписку, її не рекомендується брати заздалегідь.

Підготовка житла до продажу

Якщо ви хочете швидко і легко продати житло, то подбайте про це заздалегідь: треба виписати всіх мешканців. Звільнене житло на ринку продажу цінується вище. І звичайно, поліпшити по можливості товарний вигляд продаваної квартири.

Як тільки випишете всіх прописаних в квартирі, необхідно взяти відповідну довідку, що в квартирі більше ніхто не прописаний. Тут слід особливо сказати про прописаних в квартирі недієздатних осіб, осіб з обмеженими здібностями, неповнолітніх. Обов’язково в органах опіки та піклування необхідно отримати постанову про дозвіл на їх виписку. Інакше можуть виникнути проблеми і угода купівлі-продажу через суд буде визнана недійсною.

Пошук покупця

На цьому етапі важливо правильно оцінити свою житлоплощу. Для цього проведіть роботу з вивчення ринку житла. І тільки потім займіться пошуком покупця. Дайте рекламу, що ви хочете продати житло. Для безпеки ні в якому разі не повідомляйте точну адресу, вкажіть свій номер телефону. Якщо людину зацікавила ваша житлова площа, то домовтеся про зустрічі з ним для показу продаваного житла на зручне для вас час і обов’язково, щоб в цей час могли бути присутніми в квартирі хтось ще з ваших знайомих або родичів. Ні в якому разі не впускайте до себе незнайомців, якщо ви в квартирі одні. Це не безпечно.

Попередній договір

Скласти його в інтересах продавця і покупця. Для продавця він гарантує, що покупець не відмовиться купувати житло, а для покупця – що квартиру не купить інший. На цьому етапі можна отримати і зафіксувати в попередній угоді отримання завдатку або авансу за нерухомість. В принципі, не буде юридичною помилкою замінити попередній договір угодою. Для продавця тільки необхідно знати, що за цивільним законодавством завдаток і аванс розрізняються.

Тому, щоб уникнути проблем зверніть особливу увагу при складанні угоди або договору на правильність використання термінології. Відмінність полягає в тому, що при невдалої угоди покупець отримує повністю аванс. Внесення завдатку означає, що при відмові на угоду винна сторона штрафується: продавець повинен повернути подвійний завдаток покупцеві, якщо вина в невдалої операції його. Якщо винен покупець, то вся сума завдатку залишається у продавця.

При складанні попереднього договору в довільній формі вказуються дані паспортів продавця і покупця, адреса житла, що продається, сума завдатку або авансу, терміни, дата і все це підписується обома сторонами.

розрахунок

Для безпеки розрахунок рекомендується робити за допомогою депозитарної банківської комірки, що вигідно і є хорошим гарантом безпеки угоди для обох сторін. Продавець отримає свої гроші за житло, а покупець після того, як віддасть гроші – стане його власником. Суть всієї операції проста. У присутності працівника банку гроші кладуться в клітинку, попередньо продавець ще раз в спеціально відведеній для цього кімнаті перераховує гроші. Сплативши банку за послугу, можна у них зробити перевірку на те, що гроші не фальшиві.

Вся сума закладається в пакет і заклеюється. На заклеєною стороні ставиться підпис продавця і покупця. Це робиться для того, що б при знаходженні грошей в осередку банку була гарантія збереження їх в пакеті.

Після того, як покупець стане повноправним власником житла, продавець отримає свої гроші з банківської комірки.

Можна, звичайно, провести розрахунок при підписанні акту прийому-здачі нерухомості або при укладанні угоди купівлі-продажу. Однак, це не буде безпечним способом продажу житла.

Підписання договору

Безпечніше і правильніше договір скласти і завірити в нотаріальній конторі.

При цьому зверніть увагу, щоб там були правильно прописані всі дані обох сторін і відповідали їх паспортами, ціна, всі дані на продається житлове приміщення, обумовлені терміни і яким чином покупець буде передавати гроші, коли буде звільнена квартира, обумовлено, як розподіляться витрати на здійснення угоди, коли і яким чином буде підписаний акт прийому-передачі проданої нерухомості.

Як тільки буде підписаний продавцем і покупцем договір, необхідно зареєструвати права нового власника.

Передача житла і отримання грошей

Після підписання акту прийому-передачі нерухомості покупець стає відповідальним за квартиру. Підписується 2 примірника, можна і більше. Власником стає покупець, а продавець може забрати гроші з банку. На цьому процес продажу житлового приміщення вважається закінченим.

При продажу нерухомості пам’ятайте, що найнебезпечнішим є варіант отримання грошей готівкою.

Або коли все підписано, оформлення всіх документів закінчено, а грошей за житло немає. В цьому випадку можна дати пораду: продавець повинен отримати розрахунок, і тільки після цього підписати акт прийому-передачі та реєстрацію прав власності.