Нішеві парфуми – аромат обраних!

Які аромати ви віддаєте перевагу? Вірніше, аромати яких виробників вам більше підходять? Christian Dior, Lancome, Versace, Prada або може бути Nina Ricci? Всі вони широко розрекламовані в глянцевих журналах і рекламних роликах за участю топ-моделей. Так ось, сьогодні мова піде не про них. Поговоримо про «ароматах для обраних», сміливих і несподіваних, що носять назву селективні парфуми (або нішеві).

Що таке нишевая (селективна) парфумерія

Напевно, багато хто з вас, дорогі дами, бачили / читали фільм / книгу “Парфумер”. Ні, автор має на увазі не криваву складову твору, а фанатизм героя, що створює ідеальний, селективний (від латинського слова «selectio» – добірний, кращий) аромат. Це, в якомусь сенсі, і є нішеве напрямок у виробництві парфумів.


Якщо говорити точніше – такі духи створюються як твір мистецтва, в їх складі тільки рідкісні, високоякісні і виключно НАТУРАЛЬНІ компоненти. Випускаються ці аромати лімітовано, а, найчастіше, і в єдиному авторському примірнику.
Нішеві композиції це не просто аромат, а справжній еліксир для душі і тіла, що веде до гармонії з навколишнім світом, що сприймається не так носом, скільки мозком.
Особливу ексклюзивність цього напрямку надає повну відсутність реклами, ручне виготовлення самих духів, дизайну флаконів і унікальною упаковки.


Ці аромати апріорі не є модними, навпаки, вони індивідуальні і навіть провокаційні. Їх бренди існують виключно як парфумерні, маючи на чолі одного або декількох парфумерів, з суто їх власним уявленням про прекрасне, на відміну від парфумерії мегабрендов, що виросла з модних будинків.
Серед виробників тільки країни з давніми парфумерними традиціями – Франція, Італія, Англія.
Купити духи можна або в спеціалізованих бутиках (наявних в будь-якому великому місті), існуючих в строго обмежених кількостях, або в дорогих готелях таких, наприклад, як Carlton.
Останнім часом в мережі з’явилося багато інтернет-магазинів, що спеціалізуються на селективної парфумерії, але ризик купити “щось під виглядом” вельми вірогідний, тому не варто нехтувати якістю такого аромату. Як варіант, можна скористатися “отлівантамі” або “розпиваючи” бажаного флакона, знайшовши однодумців і купивши дорогий бренд в складчину за привабливою ціною.

Природно ціна на нішу, м’яко кажучи, кусається: від 100 до кількох тисяч $ за 50 мл.
Але дорожнеча виправдовує себе нереальною стійкістю, вишуканістю і ексклюзивністю аромату. А вже стійкість селективної парфумерії дійсно вражає. Нанесіть аромат на ямочку під шиєю і протягом двох – трьох діб насолоджуйтеся / вражає метаморфозами його композиції. Спробуєте змити запах – зазнаєте невдачі!
Селективні парфуми, як правило, – унісекс, адже їх ноти абсолютно по різному розкриваються на шкірі чоловіків і жінок.

Стилі і бренди нишевой парфумерії

1. Ретро або вантажу

(Від фран. – vintage – предмети старовини в сучасній інтерпретації) Аромати з багатими традиціями.
Найяскравіший представник напрямку – французький бренд L’Artisan Parfumeur, створений знаменитим парфумером Жаном Лапорта в 1976 році і проповідує “давні традиції французького парфумерного мистецтва”. В основі ароматів – ностальгія, спогади про щось особисте і приємне. (Ноти: інжиру – Premier Figuier, ананаса – Ananas Fizz, сухий і різкуватий запах циркової арени і лаштунків, шкіра, імбир і мускус – Dzing, квіти Туніської апельсинового дерева – Fleur d’Оrange і т.п.)

Diptyque – культовий французький будинок ароматів, що створює вишуканий парфум для тіла, аромати для дому та, звичайно ж, знамениті парфумовані свічки. Серед шанувальників бренду Елтон Джон, принцеса Діана, екс-президент Франції Франсуа Міттеран, Наомі Кемпбелл і Клаудія Шиффер, Ліз Херлі, Донателла Версаче, Карл Лагерфельд, Катрін Деньов. (Ноти: рожево-пряний Opone, захоплений цитрусово-суничний Oyedo, фіговий Philosykos)

Найстаріший парфумерний будинок Англії Floris, створив аромат Королеви White Rose – бренд, в основі ароматів якого нескладні для сприйняття композиції, але враження вони справляють незабутнє.
Перевага віддається квітковим нотам (троянда, півонія, жасмин, бергамот), що відкриває композицію, які поступово розкриваються плавним переходом до мускусу і сандалу.
Floris, названий по імені засновника – парфумера Хуана Флориса, створений в 1730 році і перші ж його аромати відразу здобули успіх у британської еліти.
До цього дня продукція цього будинку дуже затребувана, але найбільший інтерес викликає ексклюзивна послуга створення індивідуального аромату. У присутності і за безпосередньої участі клієнта парфумер протягом декількох годин винаходить для нього персональний аромат, склад якого записується в книгу рецептів парфумерного дому та може успадковуватися онуками і правнуками клієнта, як сімейний парфум.


Арабська бренд Amouage – лідер у використанні натуральних інгредієнтів. Основний аромат – ладан Дофарскіх гір. (Ноти: арабська кам’яна троянда і сріблястий ладан, мирра і ладан, пудровие і деревні ноти фіалкового кореня, кедра і сандала, чуттєвість сірої амбри, цібетін і мускусу)

2. Іменний

(Бренди, звані зазвичай на ім’я своїх творців)
Приклади – британські Creed і Penhaligon’s, французька E. Coudray, а також Erno Laszlo – селективна косметика і парфумерія найвищого рівня, створена лікарем-дерматологом Ерно Лацзло.

3. Монозапах

Ідея цього напрямку абсолютно не в складності і натуральності, а навпаки – це можуть бути запахи з яскраво вираженим синтетичним чином, на кшталт аромату “Пральня” від марки Clean, пахне пральним порошком. Або французька марка Comptoir sud Pacifique і їх серія Vanille (ноти: іскристого апельсина, змішаного з банановим вершками, ваніль і білий ром, шоколадного тістечка – Amour de Cacao)
Монозапахі слід підбирати відповідно настрою, вони продовжать приємні асоціації.

Від автора

Якщо ви вперше потрапили в бутик селективних духів (а це, повірте, дуже приємне проведення часу), може статися так, що спробувавши аромати ви будете шоковані, причому двічі: перший раз – від незвичних і дивних запахів, які вам здадуться однаковими, а другий, коли аромат, який сподобався вам при “першому знайомстві” через пару годин розкриється на шкірі найнесподіванішим чином. Щоб правильно вибрати таку парфумерію, буде потрібно певний мінімум знань і культури, адже аромати розраховані на особливо витончених естетів.
Але, відвідавши бутик другий і третій раз, ви зрозумієте, що помилялися, і тепер аромати модних брендів здаються вам однаковими і нецікавими, і ви не захочете туди повертатися, тому що тут і тільки тут вас чекає ваш особистий, нішевий аромат, аналогів якому немає !

Читайте далі

Новинки селективної парфумерії